Tvåå tidskrifter

Den senaste veckan har jag fått hemskickat två tidskrifter där jag har med texter. Det är alltid lika roligt att öppna och se texten i tryck.

Ibid tror att jag fotar honom, men egentligen fotat jag min essä om e-böcker i senaste Författaren. Lättlurad katt! 😸 #eböcker #kulturjournalist #essä

En essä om e-böcker i ”Författaren”, Författarförbundets medlemstidning (som också går utmärkt att prenumerera på för de som inte är medlemmar i Författarförbundet – det är en väldigt välgjord och läsvärd tidskrift!).

Till senaste numret av @tidningenottar intervjuade jag Barbara Nowacka, en av organisatörerna bakom de svarta protesterna i Polen som lyckades stoppa ett förslag om fängelsestraff för abort. Oerhört häftig person, glad att ha fått en halvtimme av hennes tid! #sexualpolitik #feminism #aborträtt

Till senaste numret av Ottar fick jag äran att telefonintervjua Barbara Nowacka, en polsk politiker som varit aktiv i kampen mot skärpning av abortlagarna.

 

Kommentera

