Katter, poesi med mera – 3 bokbilder

Jag tycker förresten om att Prousts ”På spaning” står bredvid Pullman trilogi ”Den mörka materian” och Radcliffes ”Udolphos mysterier” – i min egen bokhylla, åtminstone! Föreställer mig att de trivs tillsammans. Här med allvarlig katt!

Jag tycker mycket om Kjell Espmarks dikter om tid, släkt och minnen. Allvarligt och tillbakalutat.

Apropå Fröding, vars samlade dikter jag är halvvägs igenom – det här förblir nog för evigt min Fröding-favvo!

 

Kommentera

